maandag 19 september 2011

La Transsambrienne Anderlues

Nieuw op de O2MC-kalender is La Transsambrienne in Anderlues. Dicht bij Charleroi is dit het parcours gelijkaardig aan dat van Thuin. Pittig, technisch en maximaal off-road.
Ik ben naar Anderlues vertrokken met het idee van de 85 km een goede training te maken voor het BK op 9/10. En dat is het ook wel geworden. Jammer van de rugpijn want die was echt hevig. Ik dacht er aan op te geven maar een syphatieke Kim Saenen (Belg. kampioene) nam me op sleeptouw en gaf me de moed door te gaan.
In de eerste wedstrijdhelft haalde ik nochtans een goed gemiddelde van iets boven de 20km/u maar naarmate de tijd verstreek kon ik bij het klimmen geen kracht meer zetten. De laatste 10 km waren gelukkig wat minder technisch waardoor ik toch een redelijk tempo kon rijden. Ondanks de rugproblemen toch een goede training waarbij mijn hartslag redelijk onder controle bleef.
Finishte uiteindelijk als 25°.

Geen opmerkingen: