maandag 10 juni 2013

Trans-Collines Flobecq

De Trans-Collines in Vloesberg (Flobecq) had ik nog niet gereden.
Deze chrono ging pas voor de 3° keer door waarvan 2 x als chrono en nu pas eerst opgenomen in de O2MC.
Voor de streek - le pays de Collines achter Ronse - niets dan lof. Het is een prachtige, glooiende streek met veel bos. Het parcours was pittig met 1700 hm op 80 km. (vorige week 1000 hm op dezelfde afstand). Ondanks de droge aanloopweek, toch nog natte en slijkerige stukken dieper in de bossen waar wind en zon niet aankunnen. Her en der wat steile klims die eerder te voet moesten (soms wat van het goeie teveel) door de modder.
Met veel goeie wil had de organisator een week verlof genomen om de bepijling te verzorgen, maar dat viel dik tegen...
Na een vlotte start had ik snel door dat ik er alleen voor ging staan. Geen locomotiefjes of kompanen te bespeuren. Echter wel veel recreanten die ik voorbij moest; niet gemakkelijk om de soms smalle paadjes.
De bepijling was niet goed aangebracht. Soms lange stukken zonder pijlen waardoor je aan het twijfelen gaat en je snelheid matigt (stel dat ik verkeerd zit...). Soms waren de pijlen te vroeg aangebracht of dan weer te laat. Een splitsing met de andere afstanden (40 - 60 - 105 - 130 km) heb ik gemist (en ik niet alleen bleek later) en na 35 km stond ik weer aan de start! Prompt bracht de organisatie me terug met een camionette naar een punt waar zij dachten dat ik gemist had. Ondertussen had ik natuurlijk 10 km teveel op de teller. Ik herpakte me eens terug op het parcours maar de schwung was er toch wat uit. Restte me niks anders dan er een leuke training van te maken en vlotjes haalde ik de finish.
Aan de afspuitstand veel gemor over de bepijling.
Op de uitslag eindig ik op een 21° plaats op 85 deelnemers op de 80 km. Zonder misrijden zou dit met mijn rijgemiddelde van 19,7 km/u een 12° plaats opgeleverd hebben.
Goede training met het vooruitzicht op Malmédy binnen 2 weken.

Geen opmerkingen: