dinsdag 19 augustus 2014

Raid des Sources Chimay 10/08/14

Na Malmedy was het tijd voor wat competitie-rust en op verlof een relatief intensieve trainingsperiode.
Zo kan ik "fris" aan het tweede luik van de wedstrijdperiode beginnen.
Nu volgen de wedstrijden elkaar snel op.
Eerst dus naar Chimay voor een chrono van 65 km.
Mijn eerste keer hier maar al veel horen stoefen met de organisatie.
Met de regen van de voorbije dagen weet ik niet goed wat ik moet verwachten...
De bandenkeuze is toch goed ondanks de modderstroken halfweg het parcours.
Aanvankelijk loopt het parcours vlot en snel maar naarmate de kms vorderen worden de klimmetjes wat pittiger en vooral vanaf halfweg krijgen we veel modder onder de wielen. Het wordt een zware klus.
Naar het einde toe wordt het weer wat rustiger en droger.
Een ander knelpunt is het grote aantal recreanten die ik voorbij moet. Door te starten om 9u moet ik er veel voorbij.
Pas na de aankomst krijg ik de eerste regen. Gelukkig hield ik het tijdens het fietsen droog.
Ik kom aan in 3u24' en eindig daarmee 12° algemeen en 1° veteraan.

Volledige uitslag:
http://www.fichier-pdf.fr/2014/08/12/classement65/classement65.pdf

Geen opmerkingen: