donderdag 20 augustus 2015

Chouffe-marathon Achouffe

Altijd een beetje afwachten wat het wordt in Achouffe.
Sympathieke startplaats, dat wel. Maar aan de organisatie schort altijd wel iets. Geen water, geen WC-papier, te late ceremonie, ...
Droog heb ik hem ook nog bijna nooit gereden. Vreemd dat het halfweg augustus daar steeds regent.
Nu slechts lichte miezering maar het parcours ligt er bij momenten toch slijkerig bij.

In de groepsstart heb ik het lastig. Ben ik te warm gekleed of niet fris genoeg? In elk geval moet ik de omvangrijke kopgroep al snel lossen. Het kost me moeite om in een goed ritme te komen. Na een 10-tal km. lukt dat toch beter en kan ik een goed tempo rijden zonder echt diep te gaan.
Ik blijf op mijn positie en met een 2-tal collega's ga ik de laatste 10 km in. Op de laatste klim naar Achouffe kan ik van hen nog vlot wegrijden.
Ik word 56° algemeen op 196 starters en 5° in mijn reeks. Goed gevoel zonder echt diep te gaan.

Geen opmerkingen: