maandag 26 september 2016

Raid d'Englebert in Harveng

Harveng. Mijn 4° deelname op rij hier.
De organiserende club XCBH Verdon spaart geen moeite om elk jaar weer zijn tenten op te slaan in dit kleine dorp. De vorige jaren nog uitgeroepen tot beste organisatie van de O2MC én 2 x op rij het Waals Kampioenschap in huis. Dit jaar ook weer 1000 deelnemers aan de rando's en chrono's.
Twee chrono's: de 85 km met vrije start en de 45 km met groepsstart om 11u00.
We staan met ongeveer 55 deelnemers aan de start van de 45 km.
Met het mooie weer van september krijgen we een droog en stoffig parcours onder de wielen geschoven. De start is zoals elk jaar snel en ik moet opletten niet op mijn adem te trappen.
Ondertussen is Bart Vertommen me voor in de eerste kilometers.
Wat verderop zie ik de kopgroep voor me uit rijden mét stofwolk en al. De kopgroep blijft lang samen door de tegenwind. Gelukkig kan ik met 2 jonge snuiters mee en kan ik me wat wegsteken. Ik doe mijn stukje van het kopwerk. Tot aan km 30 kan ik bij hen blijven. De meeste tegenwind hebben we dan wel gehad. Op een moeilijker stuk moet ik ze laten rijden.
In de laatste 15 km krijgen we nog 2 terrils voor de voeten geschoven. Potig! 
Aan de laatste controle zeggen ze dat er nog 7 km resten. ik heb er dan al 43. Even denk ik dat ik verkeerd gereden ben en ben ik van plan af te draaien. Ik zie echter nog renners en pik weer in.
De 45 km blijken er 50 te zijn. Aan de finish heb ik 2u09' en een gemiddelde van 23 km/u.
Hiermee eindig ik 2° master³ achter Bart Vertommen. Onze teleurstelling is groot als blijkt dat er wederom geen podium is voor de masters³.
Nu op naar de Roc d'Azur. Weerom de laatste wedstrijd van het seizoen.


Geen opmerkingen: