dinsdag 21 maart 2017

Thuin - 65 km

De kop is er weer af. Een nieuw seizoen.
Een wintervoorbereiding zonder grote zorgen maar toch soms moeilijk om me op te laden om op de rollen te trainen. Dus toch wat minder in forme dan de vorige jaren.
De chrono rond Thuin van 65 km is dan een ideale training om weer wedstrijdritme op te doen.
Jammer van de regen van de laatste dagen die het parcours weerom in een modderpoel omtoverde.
Op vrijdag lag het er nog droog bij. Zondagmorgen niet meer dus.
Met de nieuwe Maxxisbanden toch net wat profiel tekort. Vooral in de afdalingen miste ik wat vertrouwen. In de steile klims op de natte rotsen doet de band het anders heel goed. Op drogere ondergrond zal deze band het zeer goed doen.
Ik had bewust mijn draaiwerk nog niet vernieuwd omdat ik weet wat je in Thuin kunt verwachten. Nieuw materiaal zou hier alleen maar zwaar tegen de tanden krijgen.
Wat ik niet verwacht had, was dat mijn derailleur na 40 km zou afbreken. Over en out. Na een stevige wandeling kon ik aan de bevoorrading mijn bike in de camionette steken.
Dus... bijtrainen, nog een beetje hoogtestage op de skilatten en er dan weer tegenaan.

Geen opmerkingen: