maandag 10 augustus 2009

Eerste plaats in de Chouffe-marathon


Wat een trainingswedstrijd van 90 km moest worden, is uitgedraaid op een overwinning op de kortere afstand 60 km. Ik koos voor de 60 km om niet te laat thuis te komen op mijn laatste verlofdag.
Met een honderdtal renners namen we een snelle start bergaf. Mee met de eerste 20 van het pak kon ik slechts met moeite een groepje van 5 renners, waaronder teamgenoot Gino, volgen. Na een 7-tal km koos ik bewust om mijn eigen tempo te rijden en het groepje met Gino en enkele jonge springers te laten rijden. Ik voelde me evenwel sterk in de afdalingen en kon zo de afstand met diegenen voor mij beperken.
Halfweg koers op een lange steile helling zag ik enkelen een stuk voor mij uitrijden.
Het duurde toch tot op 10 km van het einde voor ik Genbrugge, ook een master², kon bijhalen. Een paar km verder kreeg ik Gino in het vizier en naderde moeizaam. Op 2 km van het einde zat ik in zijn spoor. Hij zat evenwel door zijn beste krachten en zo kon ik nog afstand nemen. Ik finishte in 3u32' met een gemiddelde van 17 km/u en werd daarmee 1° master² en 15° algemeen.
Op naar de Houffa-marathon binnen 2 weken.

Geen opmerkingen: