maandag 24 augustus 2009

Houffa-marathon 2009

Gisteren was het weer zover. Het jaarlijkse weekendje met vrouw en kids. We hadden onze wederhelften deze keer ook wat stress bezorgd met de opdracht ons langs het parcours te bevoorraden. Leuke bedoening, zeker voor herhaling vatbaar.














De wedstrijd zelf verliep zoals ik verwacht had. Een snelle start - droog en snel parcours - hoge gemiddeldes en temperaturen.
In de start kon ik mij handhaven in de kopgroep, maar loste al gauw de rol met het idee om, net als in Achouffe, mijn eigen tempo te rijden. Dat lukte ook maar we zaten al heel snel in de staart van de voor ons gestarte 75 km-renners. Inhalen op de beklimmingen ging nog wel maar in de afdalingen kon ik mijn troef niet uitspelen. Ik wilde geen onnodige risico's nemen door de zijkanten van de paden op te zoeken. In de eerste helft van de wedstrijd had ik nog stramme benen van de wielerwedstrijd van dinsdag, maar naarmate de race vorderde voelden de benen toch beter aan. Halfweg kwam ik door op de 24° stek.
Op de stukken enkel voor de 50 km kon ik naar enkele renners voor mij toerijden en er ontstond een groepje van 4 renners. Van samenwerking was niet echt sprake en op 3 km van het einde kon ik me in een lange beklimming ontdoen van de 3 andere en reed ik over de finish na 2u28'. Daarmee eindigde ik 21° algemeen en 5° master.
Volledige uitslag op: http://www.chronorace.be/web2/Classements/classement.aspx?eventId=300647710749&mode=large&IdClassement=4454
Betreurenswaardig is natuurlijk het overlijden van een 52-jarige MTB'er uit Roeselare (kransslagaderbreuk).


Geen opmerkingen: