zondag 6 september 2009

Flanders Cup Heuvelland







Aangezien ik volgende week Bouillon rij, koos ik dit weekend voor de korte verplaatsing. De Flanders Cup in Heuvelland reed ik twee jaar geleden al es mee en daarmee wist ik wat ik kon verwachten.
Deze XC is, wat mij betreft, zwaar werk en een andere discipline dan marathons. Twee beklimmingen lopen over de bekende paden tussen de Rode Berg en de Zwarte Berg. Voor de rest alles op privé-terrein. Vooral de 3 lussen in het bos zijn technisch en zwaar.
Om 11u00 start van de masters 2. In de startklim was ik nog goed mee met het pak en bleef ik in de buurt van Hans Planckaert. Ook na anderhalve ronde zat ik nog in de buurt van enkele andere renners, maar na twee ronden besefte ik dat ik te lang op kracht en in het rood zat te rijden. Het duurde wel 3 ronden om daarvan te bekomen en pas na 5 rondes vond ik het juiste ritme. Rijkelijk te laat dus... Bovendien ben ik wat over de top en zijn de benen vermoeid.
XC ligt me duidelijk veel minder dan marathon, maar dat wist ik al langer.
Niettemin heb ik me kostelijk geamuseerd. Nagenoeg de ganse ploeg was aanwezig, my wife & kids waren er en het was een plezier om de elite aan het werk te zien.
Nu een weekje rustig aan. Volgende zondag Bouillon...

Geen opmerkingen: