donderdag 2 juni 2011

Bad luck in Waimes

Het moest er eens van komen...
Dit seizoen nog niet veel pech gehad; op enkele spectaculaire en traditionele valpartijen na. Maar telkens kunnen uitrijden.
Vandaag dus niet.
Om 5u opgestaan om tegen 8u in Waimes te staan. Prachtig lentezonnetje (heel wat anders dan mijn vorige passage hier 3 jaar terug) en veel (schoon) volk aan de start.
Onze start staat mooi in beeld op volgende link: http://www.televesdre.eu/site/vtt_les_8e_cimes_de_waimes_avaient_des_allures_de_roc_d_azur_-7102-999-115.html
Om 9u vertrok de grote massa voor de 85 km. Ik had voor de 65 km gekozen met als doel een goede plaats te rijden bij de masters². Om 9u10 was het onze beurt en meteen werd er geklommen. Ik verraste me zelf door met de kop mee te gaan in de eerste klim en boven nog mee te zijn. Bij een tweede stuk bergop moest ik passen en reden me jongere renners voorbij, maar ik zat verdomd in een goede positie en die zou ik verdedigen.
Het parcours was zo goed als droog en zoals te verwachten zeer technisch. Veel losse stenen en vooral hoog uitstekende wortels maakten het klimmen en dalen zeer lastig. Vooral de armen hadden het zwaar te verduren. Bij de eerste Chronorace-controle passeerde ik in ...° positie en zat daarmee op de ...° plaats bij de masters².
Na een goeie 20 km sloeg echter het noodlot toe... In een steile en gevaarlijke afdaling waar velen van de fiets moesten, raakte ik het juiste spoor kwijt en kon me nog net rechthouden tegen een omgevaalen boom. Doordat mijn lichaamsgewicht hierbij volledig werd naar rechts geduwd, brak onder mijn kont mijn zadel. Eén van de carbon-bruggen had het begeven. Hopelijk telt de garantie... Toen ik te voet op het pad terugkeerde, kon ik zien welke voorsprong ik had opgebouwd tov enkele kompanen. Balen dus...
Hopelijk heb ik zaterdag in Langdorp niet opnieuw pech.

Geen opmerkingen: