woensdag 17 augustus 2011

Achouffe

Zondag nieuwe discipline geprobeerd: 60 km modderrijden.
Met de zware regenval in de nacht van zaterdag op zondag was het parcours één lange modderpoel. Aan de finish onherkenbare modderventjes, rode ogen vol zand, bruine fietsen, ... En dan zeggen dat de douches niet werkten !!!
Na een pauze na het drukke voorjaar was het zondag tijd voor hen tweede luik van het seizoen. In de tussentijd werd er vooral getraind in de groene zone en wist ik niet goed wat te verwachten op wedstrijdniveau. Met wat zenuwen en wat zoekwerk om alles weer goed voorbereid te krijgen (de routine wat kwijt) trok ik - samen met Donovan - vroeg richting Achouffe. De hevige regen onderweg voorspelde niet veel goeds. Gelukkig trokken de donkere wolken wat weg toen we Achouffe naderden. De site ginder was al omgetoverd tot één brij.
Aan de start toch schoon volk én met 5 van de ploeg aanwezig.
De nieuwe startklim trok al meteen het ganse peloton op een lint en ik kwam boven door in een 40° positie. Meteen na nog geen km waren de posities al ingenomen want ik finishte uiteindelijk op de 37° plaats.
Door de modder was het zaak je eigen tempo te rijden want in het wiel volgen was niet mogelijk. Door je bril was er niks meer te zien. Gelukkig gaven de Noby Nic-banden me voldoende grip en vertrouwen om het tempo aan te houden en de afdalingen toch snel te nemen. De steile afdaling van Ol Fosse d'Outh kon ik echter maar half op de fiets blijven.
Halfweg waren we onherkenbaar. Nathalie, die voor de bevoorrading zorgde, herkende me pas op het laatste moment.
Met een gemiddelde hartslag van 170 kreeg ik de laatste km's krampen in de bovenbenen maar kon toch eindigen op een 7° plaats in mijn categorie.
Op naar de Houffa-marathon binnen 2 weken.

Geen opmerkingen: