maandag 21 mei 2012

Les Cîmes de Waimes 2012


Mijn 3° deelname in Waimes. Na mijn zadelbreuk van vorig jaar had ik dit jaar wat recht te zetten. In de hoop een goede uitslag te rijden in mijn categorie vertrok ik donderdagmorgen richting Waimes. Frisse bedoening daar want slechts 6-7° C.
Met in totaal 2000 deelnemers op de 3 afstanden veel volk in en om de startplaats.
Ik koos voor de Moyenne Cîmes met 65 km en 1352 hoogtemeters. 
Bij de start stond ik redelijk vooraan en meteen werd er geknalt. Na nog geen 400 meter hoorde ik iets kraken aan mijn fiets. Ik dacht eerst dat de kader brak maar het bleek mijn vork te zijn die weerom defect was. Ze veerde nu meer dan anders maar ik kon verder rijden. Ik had een vrij goede start en tot km 20 kon ik mijn positie ongeveer behouden. Na 48' wedstrijd kwam ik door in een 85° positie algemeen op 651 starters. De eerste 20 km waren heel technisch en pittig. Ik verspilde hier al veel krachten en at te weinig tussendoor. Dat moest ik tussen km 20 en 40 bekopen; minder energie en minder kracht. Meerdere renners haalden me nu in en ik zakte terug naar een 96° plaats. Ondertussen haalden de eersten van de 85 km me in en haalde ik zelf de laatsten van de 45 km in, wat er voor zorgde dat ik geen zicht meer had op mijn positie. Na de lastige klim op de skipiste van Ovifat kwam het stuk door de hoge venen zelf. Ik kan je verzekeren, door de natte veengrond kun je niet rijden! Van op de venen was het de laatste 20 km grotendeels afdalen richting Waimes. Het parcours lag er, ondanks de vele neerslag, toch goed bij en dat haalde de snelheid naar omhoog. Met een gemiddelde van 17,40km/u haalde ik de finish in 3u44' en strandde daarmee op  de 4° plaats bij de masters³ en 95° algemeen. Een goede uitslag maar toch wat bitter met een derde 4° plaats net naast het podium. Een motivatie om het bijde volgende in Theux beter te doen.
Uitslag op http://www.chronorace.be/web2/Classements/classement.aspx?eventId=6558415060994&mode=large&scope=categ&srch=ma3&IdClassement=8085


Geen opmerkingen: