dinsdag 29 mei 2012

Ardennes Trophy - Theux

Voor mijn 5° deelname in Theux koos ik wijselijk voor de 50 km. Maar met 1400 hm wel een potige 50 km met 13 genummerde hellingen. Op de 70 km amper 30 hm meer.
Op een droog parcours haalde ik toch maar een gemiddelde van 17,2 km/u.
Weer hetzelfde scenario van altijd. Vooraan op de eerste startrij en al vlug naar een 40° plaats verwezen na de startklim (1,1 km à 7.5%). En dan maar hopen dat er niet te veel masters³ voorop zitten. 



Bij het klimwerk weer last van rugpijn en ik ondervind dat met een andere positie op het zadel het klimmen beter gaat (moet toch nog es laten nakijken). Om de 3 km krijgen we een nieuwe klim onder de wielen geschoven tot aan de 1° bevoorrading op 27.5 km. Daar kom ik door op een 52° plaats. De volgende 10 km zijn iets rustiger (nou ja). Met het warme weer geraken de bidons vlug leeg. Gelukkig staat Sharon langs de weg met een verse bidon water (merci). Ik kan mijn plaats ongeveer behouden en verteer de lastige klim naar het kasteel van Franchimont (310 m. met gemiddeld 12.5%) goed. Le Staneux is na 40 km de volgende klepper met 11.5% en deze kruipt serieus in de kleren. Ik moet meerdere plaatsen prijsgeven. De slotkm's zijn zeer zwaar: de 2 laatste klims richting finish zijn 1500 (7%) en 1200 meter (9.5%) lang. Ik weet in de laatste km nog een 4-tal af te schudden en een geluk want die extra seconden leveren me achteraf gezien een podiumplaats op. Ik finish in kop 3u00 op een 67° plaats algemeen op 420 starters en haal hiermee de 3° plaats bij de masters³. De 4° master volgt slechts op 3 seconden. Ook de 1° en 2° liggen maar 2 seconden uit elkaar. De Duitser Heinz Schuller wordt eerste. Ik volg op een 2.5' van deze kranige ouwe rakker.


Volledige uitslag op http://www.chronorace.be/web2/Classements/classement.aspx?eventId=5888400162824&mode=large&scope=categ&srch=ma3&IdClassement=8143
Organisatie: http://www.ardennes-trophy.be/NL/index.php
Foto's op:  http://www.sportograf.com/en/shop/search/1516/2022

Geen opmerkingen: