maandag 25 juni 2012

Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Mijn 5° deelname in Malmedy. Technisch waarschijnlijk wel de meest veeleisende.

Alvast een editie met veel schoon volk aan de start. Zowat de ganse Belgische top stond aan de start in de 3 verschillende afstanden. Zelfs Olympiër Kevin Van Hoovels stond aan de start van de 65 km, samen met Sebastien Carabin en co. Met zoveel toppers en jong volk stoof iedereen weg in de startklim. Ik probeerde mijn eigen tempo te rijden op de lange eerste klim maar moest hier al veel renners voorlaten. Na een korte afdaling volgde al snel de tweede klim. Meteen voelde ik zware benen en dat gevoel raakte ik niet meer kwijt tijdens de hele wedstrijd. Enkel in de afdalingen en plattere stukken kon ik tempo maken. Technisch is Malmedy één van de zwaarste met vooral zeer veel gladde wortels en pittige afdalingen. Het parcours lag er aanvankelijk redelijk bij tot na 2/3 koers het hevig begon te regenen. Met een nieuwe lus op het einde met nog enkele zware klims en steile afdalingen was het genieten van de laatste afdaling op het Down-hill-parcours. Super! Met Nicolas Vermeulen in mijn spoor kon ik op de fiets blijven terwijl velen van de fiets moesten.
Ik finish net als vorig jaar in ongeveer 4 uur maar eindig pas als 148° algemeen (op 707) terwijl ik vorig jaar met dezelfde tijd 76° werd. Ik eindig als 7° master³ op 49.
Kevin Van Hoovels reed er welgeteld 1u15' minder over...
Foto's op http://www.sportograf.com/en/shop/search/1565/2122
UItslag op http://www.chronorace.be/web2/Classements/classement.aspx?eventId=6558415060995&mode=large&scope=categ&srch=ma3&IdClassement=8253


 

Geen opmerkingen: