woensdag 25 september 2013

Raid d'Englebert - Harveng

Met de nieuwe bike 29er en het goede gevoel van Bouillon op naar Harveng. Vorig jaar 16° algemeen en een parcours dat me wel ligt.
Op de nieuwe fiets zomerbanden die achteraf gezien te weinig profiel hadden voor het toch modderige parcours. Rond Mons moet het meer geregend hebben dan bij ons.
Deze raid was tevens het kampioenschap van Wallonië en daardoor stonden veel meer renners aan de start dan gedacht. Met 187 werd er nerveus gestart en met de vlakke aanloop in de eerste kilometers was het meteen vlammen.
Tussen de favorieten kan ik me een weg banen in de eerste 20. Mijn grote wielen doen het goed. Na 1 km net voor me een eerste valpartij met 3 renners. Ik kan ze net ontwijken. Een km verder wordt ik zelf aangetikt door Alexis Mathis die zich naar voren wringt. Ik val net niet maar nog een km verder kom ik zelf ten val na een slipper aan 30 - 35 km/u. Knal in de stenen op mijn linkerschouder, pijnlijk. Aan mijn fiets geen schade maar kleren gescheurd en overal schaafwonden. Iedereen zit nog dicht bij elkaar en dus vliegen de renners me voorbij. Ik verlies zo'n 30 plaatsen en heb moeite om het juiste ritme terug te vinden. Na enkele km lukt het beter en stilaan haal ik terug wat concurrenten in. Na 50 km rij ik een stukje verkeerd en van dan af gaan ook de krachten wat minderen. Het nieuwe versnellingsapparaat laat me wat zwaarder rijden en dat eist zijn tol. Op de terril krijg ik het zwaar en het tempo moet omlaag. 
Ik kan wel mijn positie houden en word 52° algemeen.
Jammer van de valpartij maar toch tevreden van de nieuwe bike.
Toch een goede voorbereiding voor de Roc d'Azur binnen 2-3 weken.

Geen opmerkingen: