maandag 16 september 2013

Grand Raid Godefroy - Bouillon

Korte nacht...
Om 02u00 in bed en er om 05u00 weer uit. Suf in de auto richting Bouillon - eigenlijk niet echt verantwoord.
Maar goed, het bloed kruipt waar het niet...
Aan de inschrijvingstafel typisch Waalse toestanden. Alsof men hier geen ervaring heeft...
Geen opwarming kunnen doen en maar net op tijd aan de start; gelukkig in de voorste gelederen tussen de licentiehouders.
Zeer snelle start (zonder startklim) en eerste kilometers in 4° positie mee. Al snel een kloof tussen de kopgroep en de rest. Het gaat heel vlot en snel richting de eerste off-roadstroken. Ik kan mijn positie goed houden maar op de eerste lange klim moet ik enkele jongeren laten passeren. Samen met een collega West-Vlaming maal ik de kilometers af. Om beurten rijden we elk een stuk op kop en zo houden we diegenen voor ons in het zicht. Vanuit de achtergrond komt niemand dichterbij.
Het parcours ligt redelijk nat maar blijft goed bereidbaar. Minder technisch dan in de Oostkantons.
Op 10 km van het einde moet ik mijn kompaan laten gaan. De snelle start eist toch wat zijn tol, maar ik hou hem in het vizier. Ondertussen wordt ik bijgehaald door een stoere 47-er die er meteen een goede snok aan geeft. Ik kan volgen en na de laatste bevoorrading kan ik zelfs nog afstand nemen. We halen 2 renners met pech in en op dat moment rij ik in 8° positie. Plots slaat het noodlot toe... mijn achterderailleur slaat in mijn achterwiel. Weg mooie positie en weg podium bij de masters...
De laatste 5 km leg ik te voet af en dat kost me zo'n 50 minuten. Doodzonde!
Ik word te voet nog 47° maar ben echt ontgoocheld.
Met nog 2 wedstrijden te gaan kort het seizoen nu snel in.


Geen opmerkingen: