maandag 29 september 2014

Raid d'Englebert Harveng 28/09/14

De voorlaatste van dit seizoen.
De 80 km lange raid met gezamenlijke start aan de kerk van Harveng met 888 hoogtemeters.
Geen technische marathon maar eentje die door de snelheid toch best pittig is.

Harveng ligt in de buurt van Mons en dus... terrils.

De start is hier traditioneel zeer snel op de vlakke aanloop. Ik zit goed mee vooraan in ongeveer 10-15° positie. Bij één van de eerste afslagen loopt het mis. De kop van de wedstrijd moet rechtsomkeer maken. Ik kan vrij snel weer inpikken en rij in 4° positie het veld in. Het duurt even voor de toppers langszij komen en zo kan ik vrij lang voorin blijven. Na 12 km zie ik de kop nog steeds rijden. Dat maakt natuurlijk dat ik blijf doorgaan op een iets te hoog tempo.
Ondertussen zit ik in 20-25° positie en na 1,5u heb ik al 40 km afgelegd. Off-road een hoog gemiddelde dus (26,66 km/u). De tweede helft is echter zwaarder met de terrils van Cuesmes. Het prachtig zicht op Mons zie ik maar even want dit stuk is heavy. Her en der zitten er ook wat modderstroken in en mijn gemiddelde daalt. Op het einde nog de passage door de steengroeve en dan doorstomen op het weer vlakkere stuk richting Harveng.
Over de 2° helft doe ik nog 2 uur en daarmee rij ik hier mijn beste tijd.
Ik eindig 24° algemeen. Officieus 1° in mijn categorie maar geen ceremonie voor de oudjes...
Content met het resultaat en de goede training.



Geen opmerkingen: