dinsdag 14 oktober 2014

Roc d'Azur

Daar keken we nu al lang naar uit...
De sfeer, de zon, de sport, de animatie, ... alles ademt hier MTB uit.
19700 deelnemers over de 5 dagen.
Alle toppers aanwezig.
Dit massa-evenement is uniek in zijn soort.

http://www.dailymotion.com/video/x27yvmg_best-of-roc-d-azur-2014_sport 

30 km kustlijn volledig bezaaid met fietsrekken, campers, mtb'ers van alle uithoeken.
Ik wil dit de volgende jaren niet missen.
In februari schrijf ik me zeker weer in, al weet ik nog niet voor welke wedstrijd.
De Master Roc valt telkens op donderdagmorgen 08u00 en na de rit van 1140 km op woensdag komt dit wat vroeg. Misschien is de Mid Roc op vrijdagmiddag een betere optie. Zelfde afstand, zelfde parcours.


Over het parcours niks dan lof. 44 km pure fun. Vooral de technische afdalingen zijn een plezier al is het soms billen-toenijpen. De voorrem laat je best los of je gaat gegarandeerd over je stuur. En dat gevoel ken ik van in Spanje deze zomer. Ik heb er hier een paar keer aan gedacht, moet ik zeggen.


En dan het zonnetje... 26-27°. Gewoon de max. 's Morgens op de fiets, 's namiddags aan het zwembad.
Op dinsdag had het echter fel geregend waardoor het parcours niet helemaal droog lag.
Dan de wedstrijd zelf: redelijk voorin aan de start. De eerste 6 km vlak tot de eerste beklimming en goed mee. Na 15 km in 50° positie wat onverhoopt was. Echter te hoog in toeren en dat houdt je niet vol. Ik voel het melkzuur in benen en armen. Met een gemiddelde hartslag van 174 kan dit niet anders. In de tweede helft van de wedstrijd moet ik véél renners voorlaten vooral in de beklimmingen. Ik rij constant à bloc en krijg er niks méér uit.
Toch eindig ik in ongeveer dezelfde tijd als vorig jaar maar finish als 144° (op 750) ipv 125°.
Ik word 21° op 216 masters³. Een goed resultaat maar er zat meer in mits wat meer indeling.
Op vrijdag reed ik met Bart dan nog de marathon op een leuk tempo. Genieten van de eerste tot de laatste minuut. Anders dan in wedstrijd geniet je meer van de natuur en het parcours.
Zaterdag nog een keer of 3 de Fournel afgereden om deze spectaculaire afdaling in beeld te brengen (al geeft het filmpje de sensatie niet echt weer).

Nu 3 weken de fiets aan de kant. Tijd om de machine op orde te brengen.


Geen opmerkingen: