maandag 15 juni 2015

Transcollines Vloesberg

2° deelname in de Transcollines vanuit Vloesberg voor de 80 km.
Droog parcours maar pittig. Veel hoogtemeters en net warm genoeg.
Twee jaar geleden reed ik hier knal verkeerd. Ook dit jaar is de bepijling niet ideaal voor wedstrijdrijders.
98 starters op de 100 km - 108 op de 80 km. Vrije start voor deze chrono.
Ik neem een snelle start op het aanvankelijk glooiend parcours. Na een uur haal ik 24 km/u. Dat zit goed. Ik haal nogal wat chronorijders in. Na het eerste uur loopt de snelheid duidelijk terug in de bossen met technische stukjes en pittige hellingen. Na 2 uur nog 22,5 km/u gemiddeld. In het derde uur wordt het echt zwaar en duidelijk bij iedereen. Mijn gemiddelde daalt naar 20 km/u. Aan de 3° bevoorrading moet ik even bijtanken. De zon komt er door en het wordt nog zwaarder. De laatste 15 km zijn weer wat rustiger maar de echt vaart is er uit. Gelukkig geldt dit voor iedereen.
Ik finish 15° algemeen en mag daar best tevreden mee zijn.
Volledige uitslag op: http://www.transcollines.be/


Geen opmerkingen: