woensdag 29 juni 2016

Raid des Hautes Fagnes Malmedy

Dé jaarlijkse afspraak in juni en meteen mijn 9° deelname. 
Malmedy biedt het meest technische parcours in België en als het dan nog veel geregend heeft zoals dit voorjaar, weet je mag verwachten. Een zware beproeving.
Chapeau voor diegenen die kiezen voor de 115 km. Ik kies traditioneel voor de 65 km.
Minstens 4 uur plezier gegarandeerd...


Dit jaar iets minder plezier toch dan anders. Ik kom redelijk "moe" aan de start. Op de heenreis richting Malmedy toch moeite om de ogen open te houden.
De traditionele startklim verteer ik niet zo goed (eigenlijk nooit) en het eerste uur is het de hele tijd klimwerk. Eén van de LCMT-kompanen Bart Vertommen is dan al lang de pijp uit. Hij zal 1° master³ worden in een scherpe tijd. Na een kilometer of 7 word ik ook bijgehaald door Pol Vanlangenaecker die 2° zal worden.
Ik vind niet direct het goede ritme en ben wat onzeker in de afdalingen. Bij een eerste valpartij - net als Ramses Bekkenk me voorbij rijdt - ga ik over mijn stuur maar kom ik netjes in de blubber terecht. Zonder erg. 
In het tussenstuk is het iets minder technisch en kom ik wat vlotter vooruit. Jammer genoeg rijd ik lek nét voor de 3° bevoorrading op 20 km van het einde. Gelukkig word ik  geholpen door de mechanieker ter plaatse maar hij blaast de voorband te hard op om een nieuwe snakebite te vermijden. Dit zal me zuur opbreken want hierdoor geraken mijn bovenarmen verkrampt. Dit voelt als rijden zonder verende voorvork. In de laatste technische afdaling richting expo-hallen kan ik mijn fiets niet meer houden en ga voor de 2° keer overkop; deze keer een stuk pijnlijker. Een kap in mijn neus, een bloeduitstorting op mijn bovenbil en het gevoel dat er een tractor over mij gereden heeft.
Ik finish in 4u27', goed voor een 69° plaats algemeen en een 6° plaats bij de masters³.

 

Geen opmerkingen: