maandag 25 september 2017

Chouffe-marathon

Mijn achtste deelname in Achouffe en hoeveel keer zou ik hem droog kunnen rijden hebben? Ik denk één keer. Dit jaar weerom modder van voor naar achter. Leuk is anders.
Sedert een paar jaar vindt de start plaats naast de wereldberoemde brouwerij met de kabouter.
Eén ding staat al vast bij de start... straks verdienen we een Chouffeke.
De startklim ligt me nog altijd niet, zal ook nooit zijn. Ik klamp redelijk aan en met enkele masters³ zitten we in elkaars buurt. Echter na 2 km valt mijn ketting er al af. Weg concurrenten en ik beland in een groepje waar ik op adem kom. Na een km of 15 kom ik terug in het spoor van Patrick VDB en Erik Verswijvel. Het is dan al duidelijk dat het een felle strijd wordt. In een technisch stuk kan ik afstand nemen en zie ik hen lang niet terug. Wat we niet weten is dat er al 3 masters³ voor ons uit rijden. Ik hoop dus voor het podium te rijden. Ondanks de modder rij ik een goed tempo. 
Teleurstelling op een stevige klim op 5 km van de finish. Mijn concurrenten rijden me plots allebei voorbij.
Gelukkig kan ik in een lang stuk vals plat aanklampen. Weerom op een technisch stuk over wortels kan ik een kloof slaan maar vrees voor de laatste pittige klim richting Achouffe. Ik kan gelukkig standhouden (ondanks bijna kramp) en finish als 4° met een halve minuut voor op Erik. Patrick VDB had nog last van krampen. Een pittige strijd om de 4° plek. 51° algemeen op 290 starters.



Geen opmerkingen: