vrijdag 10 mei 2013

La Trace d'Hez - Tangissart

La Trace d'Hez in Tangissart - off all places - staat altijd in voor een prima organisatie. Ware het niet van het vroege startuur om 8u00...
Je zorgt maar best dat je vroeg uit de veren bent om voorin te kunnen starten.
Om files te vermijden op de eerste singletracks had de parcoursbouwer een plaatselijke lus verzonnen alvorens een nieuwe singletrack in te duiken. Dat lukte dus niet! 
Op de startklim vlogen de jonge gasten me al snel voorbij en na de eerste lus moet ik al zowat in 100° positie gezeten hebben. Op die eerste singletrack was er van rijden al geen sprake meer. We stonden gewoon stil. Op dat moment niet eens zo erg want net als in Thuin reed ik direct diep in het rood, plaffoneren noemen ze dat, zeker? Dus op adem komen kwam op dat moment goed uit maar de tijdverschillen op de uitslag achteraf smaakten toch wat zuur.
Het duurde meerdere km's om het juiste ritme te vinden en ondertussen werd ik steeds maar ingehaald en kon ik nergens aanpikken. Er werd serieus gevlamd op het droge maar toch technische parcours.
Halfweg lukte het me toch om een groepje van 5 te volgen en hoe meer het einde naderde hoe beter het begon te vlotten. Ik haalde terug wat renners in.
Ik reed de 70 km in 3u37' en behaalde daarmee slechts een 138° plaats op 304 starters.
Jammer genoeg geen apart klassement voor de oudjes...

Geen opmerkingen: