zondag 10 augustus 2008

Malmédy 2008 EBBT






Vandaag zijn we naar Malmedy afgezakt om de marathon van 115 km te rijden. Afzakken betekent om 5u vertrekken om tijdig in Malmedy klaar te staan.
Van De Groene Linde zijn we met z'n vieren. Bert en Wesley Luca zijn er ook.
Gezien de lange afstand spreken Gino en ik af goed te doseren.
De start is er eentje om in te kaderen. Meteen na de aanloop volgt er een lange, steile klim. Gino z'n ketting gaat er even af maar hij kan terug aanpikken. Ik voel me goed, ondanks de buikgriep van de voorbije dagen, en neem meteen het voortouw. Misschien voel ik me wat té goed want na 20 km begint het al wat minder te lopen en na 40 km zit ik er helemaal door. Waarschijnlijk zal die buikgriep mij toch parten gespeeld hebben. Na 46 km geef ik er de brui aan en zoek de weg naar Malmedy terug. Blijkt dat toch nog wel 25 km op en af te zijn, zeker?
Gino maakt de 115 km wel vol en komt na 8u22' aan. Bert eindigt sterk 10° op de 90 km. en Wesley wordt knap 20° op de 115 km. in 6u17'.
Voor mij volgt een weekje rust zonder fiets.

Geen opmerkingen: