zondag 10 augustus 2008

Les Cimes de Waimes 2008 EBBT



01/05/08 Waimes: opgestaan om 05u00 om tijdig in Waimes aan te komen. Na enkele warmere lentedagen is het ginderachter bitter koud om te starten (5°C). Bovendien voorspellen ze regen. Op de parking kijkt iedereen rond om te zien welke kledij de tegenstanders aantrekken. De inschrijving verloopt vlot zodat ik snel wat kan opwarmen. In de 2° startbox sta ik gelukkig vooraan net achter de toppers in box 1. Ik start naast Ilke Dejongh die 4° zal eindigen bij de dames en in het wiel van Gerben De Knegt, de Nederlandse cyclocrosser. Dat wiel ben ik al na 50 meter kwijt, tedju.
Les Cimes de Waimes is een chrono-race over 70 km. met 1615 positieve hoogtemeters over 8 beklimmingen. Het parcours loop o.a. over de ski-piste van Ovifat en over Signal de Botrange.
De eerste beklimmingen volgen elkaar snel op. Al snel voel ik hevige rugpijn bij het klimmen. Dan maar op souplesse naar boven ipv op kracht, maar bij elke klim moet ik mij laten voorbijsteken. Op Cime 6, de skipiste van Ovifat, is het harken om boven te geraken. Gelukkig kan ik daar even op adem komen boven aan de bevoorrading. Van daar af is de rit minder zwaar en rij ik ook comfortabeler door. Finishen doe ik in de beloofde regen op een 292° plaats op 521 renners.
Bij aankomst worden alle renners verwend met een spaghetti én een gratis foto.
Wat mij betreft één van de mooiste ritten en de beste Waalse organisatie die ik ooite meemaakte.
http://www.les-cimes-de-waimes.be

Geen opmerkingen: